segunda-feira, 11 de fevereiro de 2013

Jobs - 2ºA

Hello!
Some weeks ago the 2nd graders were learning about jobs and they played several games.

"play is cru­cial to phys­i­cal, intel­lec­tual, and social-emotional devel­op­ment at all ages” (Elkind, 2008)

"nothing lights up the brain like plays” (Stuart Brown, TED Conference, 2008)

We played "Swat that flashcard" in which there were several jobs pictures on the board and each time the teacher named a job the two volunteers/students had to swat the correct picture/job.


Há algumas semanas a turma de 2º ano estava a aprender as profissões e jogaram diversos jogos.

"Brincar/Jogar é crucial para o desenvolvimento físico, intelectual e sócio-emocional em qualquer idade" (Elkind, 2008)

"Nada ilumina/liga o cérebro como o jogo/a brincadeira"(Stuart Brown, TED Conference, 2008)

Jogamos "acerta no cartão" em que havia cartões com imagens de  diferentes profissões no quadro e cada vez que a professora mencionava uma profissão  dois alunos voluntários tinham de acertar no cartão correto com o mata moscas.


Students listened to the story "The super jobs" and they had with them some objects related to different jobs and  they had to put on or show the correct object/tool as they listen to different jobs in the story.

Afterwards they played a game in which they had all the jobs' tools on a table and they had to dance around the table as long as they were listening to the song "People work".When the music stopped they had to grab an object and if not they were out of the game.Then the teacher asked each student with an object "What do you do?" and they had to say "I'm a ______________"


Os alunos ouviram o conto "Super jobs" e tinham consigo objetos/ferramentas relacionadas com diferentes profissões e ao longo do conto tinham de colocar ou mostrar os objetos relacionados com as profissões que eram mencionadas no conto.

Depois jogaram um jogo em que os objetos usados anteriormente estavam pousados numa mesa e os alunos tinham de dançar à volta desta enquanto ouviam a canção "People work". Quando a canção parava tinham de agarrar num objeto, caso não o conseguissem saíam do jogo. Então a professora perguntava a cada aluno com objetos "What do you do?" e estes tinham de responder referindo a profissão que usava aquela ferramenta " I'm a _______"


















Finally, the last game the students played was "Behind the blanket/coat" in which two job's tools/objects were hidden behind a chair with a coat. A student at a time was hidden too and chose one object.Afterwards the class had to guess what was the job chosen . The teacher asked "What does he/she do?" and students  guessed by saying "He/she is..." When they guessed correctly another student went behind the coat.





















Finalmente, o último jogo foi "Behind the blanket/coat"(atrás do cobertor/casaco) em que duas ferramentas de profissões eram escondidas numa cadeira coberta por um casaco. Um aluno de cada vez escondeu-se atrás da cadeira e sem ninguém ver escolheu um objeto. Depois a turma teve de adivinhar qual a profissão escolhida pelo colega. A professora perguntou aos alunos "What does he/she do?" e os alunos tentaram adivinhar respondendo "He/she is..." Quando acertavam , outro aluno ia para trás do casaco.